Honda Civic 5D (MB3, 1998)
|
Tovární značka / Typ: Honda Civic MB3 (D15Z8) Karoserie: 5D - Hatchbatck Barva: Bajkal-Green (tmavě zeleno-modrá) Zdvihový objem: 1 493 cm^3 Výkon: 84 kW při 6 500 ot/min Stav: najeto 254kkm, nebouráno Majitel: třetí Uvedení do provozu: 16. 7. 1998 STK: do 25. 02. 2011 Emise: EURO 2 (v TP je uvedeno že splňuje EU směrnici č. 96/44, takže registrační poplatek je 3000 Kč) Recenze: auto.cz - Honda Civic 1,5i LS (5D) |
Výbava: ABS, kotoučové brzdy vepředu i vzadu, čelní airbagy řidiče a spolujezdce, manuální klimatizace, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrické ovládání zrcátek, elektrické ovládní předních oken, zimní pneu Pirelli Snowcontrol (najeto cca 41kkm) na ocelových ráfcích výška dezénu je 5.5mm, povinná výbava, vesta, dálniční známka 2009, kazetové autorádio SONY.
Mé hodnocení: Krásné, prostorné a výkonné auto, které je radost řídit! Honda má výborný motor, který jde velmi ochotně do vysokých otáček, na dvojku lze jet 100km/h a člověk se ještě nedostane do červené oblasti otáčkoměru, a přitom pneumatiky doslova trhají asfalt. Díky velkému rozsahu povolených otáček je radost předjíždění i na krátkém úseku, stejně tak jako vyhrávání "závodů" na světlech ve městě. Spotřeba při takových legráckách sice roste, ale přestože jsem si je občas dopřál, tak jsem s ní jezdil za 6.2l/100km. Na dálnici považuju za rozumnou maximální cestovní rychlost 160km/h, při vyšších rychlostech jsem už pozoroval určitou nejistotu v řízení. Při dlouhé a dosti svižné jízdě skrz Německo do Polska si Honda řekla o 8,3l/100km, čekal jsem alespoň o litr víc. Prostor pro řidiče a spolujezdce je na předních sedadlech dost velký, abych si tam připadal příjemě a bezpečně i při svých 192cm, prostor na zadních sedadlech, ale hodnotím jako stísněný. Kufr má papírový objem 375 l a nenastala situace, abychom do něj naše věci nenaskládali. Výška kufru pod plato je cca 50 cm, šířka je 125 cm. Při položení sedadel jsem odvezl na chatu i trámky dlouhé 250cm. Při složených sedadlech je hloubka kufru 150cm.
Závady: Moje Honda má najeto 255 tisíc km a tudíž má i nějaké ty mouchy. Servisoval jsem ji zoodpovědně, a tak jsou to převážně jen vizuální drobnosti, které "nejezdí". Za nejvážnější považuji počínající korozi karoserie. Na korozi blatníků tento model trpí společně s korozí konce výfukové soustavy, ta je ale už vyměněná (střed a konec). Seznam závad, o kterých vím:
- Spotřeba oleje je cca 1l na 10 tisíc km.
- STK / lehká závada 4021: kola - vůle v zavěšení; dle mého servisu stav odpovídající věku vozu a zatím není třeba s tím něco dělat.
- STK / lehká závada 5104 koroze karoserie: levý zadní blatník (foto: 1, 2, 3), pravý zadní blatník (foto: 1, 2), pravý přední blatník (foto: 1)
- STK / lehká závada 5051: nárazník není dostatečně upevněný: bohužel následek neschopných pitomců, co neberou ohledy na ostatní a parkují stylem "bum-prásk já to tam nějak narvu". Zadní nárazník je skutečně volnější, drží přesně kde má, ale některé čepy, které ho drží, jsou uvolněné, viz foto...
- Možná nefunkční lambda sonda. V Honda Chodov tvrdí, že je vadná. Mírně zvýšená spotřeba by tomu také nasvědčovala, ovšem spotřebu dovedu vysvětlit i novými pneu s vyšším valivým odporem koupenými v létě 2008 a taky tím, z čeho nemám moc velkou radost, a to mou zvýšenou agresivitou při řízení auta v poslední době. Nechci nic zatajovat, a tak na to upozorňuji. Kravaťákům z Hondy Chodov nevěřím a tudíž to neřeším - STK jsem prošel bez jakýchkoliv podvodů.
- Spona středového bezpečnostního pásu nefuguje, závada trvající od koupě. Neřešil jsem to, vzadu je místa spíš pro dva cestující než pro tři.
- Poškozený kloub levého zrcátka - nedrží pozici. Další šrám po nějakém nešikovi, zrcátko jsem našel vyvrácené na druhou stranu než je obvyklé. Mám to mechanicky zajištěné, nejde sklápět (foto: 1, 2).
- Elektrické ovládání obou zrcátek občas trochu stávkuje a je nutno zrcátkům pomoci mírným tlakem v požadovaném směru pohybu.
- Středový panel, v oblasti ovládní topení a ventilace, přestal svítit na počátku zimy 2008-9. Ovládání, krom toho že nesvítí, funguje. Podsvícení hodin se nezapne okamžitě se světly, ale s cca 1min zpožděním, nejsem si úplně jistý, jestli to není nějaká funkce - nepamatuji se, jak se to chovávalo.
- Display autorádia nesvítí, nejspíš důsledek nejednoho pádu odnímatelného panelu na zem. :((
- Prasklina na pravém světlometu se objevila nedlouho po koupi. Od té doby se nezměnila, jen se trochu zvýraznila díky zachycené špíně. Světlomět se nezamlžuje - neproniká do něj voda! Viz foto: 1, 2.
- No a na konec zbyly už jen ty ty největší šrámy ze sídlištního parkoviště: 1, 2, 3.
Servis
V níže uvedené tabulce uvádím jen hlavní výdaje, drobné částky tam nejsou uvedeny, stejně jako nákupy nových pneumatik a ráfků.
datum | stav tachometru | cena | popis |
30. 4. 2005 | 162 300 | 1 504 | nová baterie (pozor na ne zrovna obvyklé rozměry konektorů) |
4. 5. 2005 | 162 600 | 2 290 | olej, filtry |
6. 9. 2005 | 172 050 | 8 061 | olej, chladící kapalina, olej převodovky, svíčky, seřízení ventilů (opožděná servisní prohlídka po 160kkm) |
14. 9. 2005 | 172 500 | 3 755 | výměna koncové části výfuku |
13. 2. 2006 | 181 800 | 13 894 | oba klouby poloos, manžety kloubů poloos (když Vám v servisu řeknou, že by bylo vhodné vyměnit manžety, tak to udělejte, jinak budete platit mnohem dražší klouby...), přední brzdové destičky, olej, filtry |
5. 4. 2006 | 185 390 | 3 754 | zadní brzdové kotouče, brzdové destičky, olej, filtr |
5. 8. 2006 | 192 500 | 2 187 | silentblok+tyč stabylizátoru, olej, filtr |
23. 1. 2007 | 203 025 | 14 994 | rozvodový řemen, napínací kladka, vodní pumpa, olej, filtry (servisní prohlídka po 200kkm) |
6. 3. 2007 | 205 000 | 1 330 | STK |
24. 5. 2007 | 210 500 | 6 330 | olej, filtr, zadní tlumiče |
11. 8. 2007 | 215 000 | 6 207 | přední brzdové kotouče, destičky, čep řízení |
23. 10. 2007 | 220 000 | 880 | olej, filtr |
15. 11. 2007 | 224 600 | 680 | oprava střední části výfuku |
25. 2. 2008 | 230 900 | 9 839 | zadní brzdové destičky, píst brzdiče, silent blok zadního ramene, olej, brzdová kapalina |
27. 6. 2008 | 241 000 | 4 018 | olej, filtry, svíčky, seřízení ventilů (servisní prohlídka po 240kkm) |
27. 1. 2009 | 252 050 | 780 | olej, filtr |
4. 2. 2009 | 252 300 | 6 018 | střední část výfuku, pružiny výfuku, těsnění |
11. 2. 2009 | 253 500 | 7 640 | pravý zadní senzor ABS (původně jsem se chtěl na ABS vykašlat, až pozdě jsem zjistil, že se svítící kontrolkou neprojdu STK... Trabant, Š120, Favorit a jiné 15+ let staré vraky projdou, i když to nikdy neměly ve výbavě. :/ ) |
25. 2. 2009 | 253 800 | 3 164 | kontrola stavu před STK, zprostředkování STK |
Od koupě vozu jsem Hondu nechával servisovat především v AutoDráb Kladno, obvykle jsem jednal s mistrem PWK Petrem Petráčkem, který si získal mou přízeň především díky fér jednání. Lecos mi vysvětlil, nezřídka mě vzal do dílny a ukazal mi problém přímo na autě na heveru. A především udržoval Hondu ve stavu že jsem jí při svých cestách mohl věřit. S odstupem času mi připadá, že mé návštěvy v Honda-Stodůlky (kontrola po 160 kkm a po 200 kkm) byly zbytečně drahé. Návštěva v Honda-Chodov byla nutná kvůli opravě ABS - AutoDráb nemá k dispozici diagnostiku na vozy Honda, což je veliká škoda. Oba Honda servisy se vyznačují především tím, že jsem tam jednal s kravaťákem, který auto na heveru viděl nejspíš před mnoha lety, když byl v učení, a navíc přes všechnu snahu potlačit svou nehezkou vlastnost - vztahovačnost - jsem si tam připadal tak trochu jako nežádoucí socka a nikoliv jako zákazník, kterého si tam váží. Byl to veliký rozdíl oproti AutoDráb Kladno a kdyby bylo možné se vrátit čase, tak bych jezdil jen k nim, připadal bych si lépe a navrch bych ušetřil pěkných pár tisíc korun.
Spotřeba
ujetá vzdálenost | celková spotřeba | průměrná spotřeba | období |
[km] | [l] | [l/100km] | |
13 873 | 836 | 6,02 | léto 2005 |
12 068 | 773 | 6,41 | zima 2005-6 |
11 672 | 708 | 6,03 | léto 2006 |
10 607 | 671 | 6,32 | zima 2006-7 |
13 985 | 830 | 5,93 | léto 2007 |
11 566 | 734 | 6,35 | zima 2007-8 |
11 801 | 772 | 6,54 | léto 2008 |
5 060 | 338 | 6,67 | zima 2008-9 |
85 572 | 5 324 | 6,22 | celkem 2005-9 |
Letní sezóny 2005-7 jsem jezdil na Barum Brilantis s kterými jsem auto koupil, v létě 2008 na Pirelli P4 Cinturato. Všechny zimní sezóny jsem absolvoval na Pirelli Snowcontrol. Benzín jsem po celou dobu provozu vozu tankoval u "lepších" benzínek. Preferuji Shell a OMV (Aral), zajedno doufám v to, že nešetří na aditivech, a také si rád dojdu na čisté WC. Občas jsem s Hondou navštívil Benzinu a Agip, ale jen když nebylo k dispozici nic lepšího. Můj styl jízdy je spíš klidný, i když s naskakujícími 10kkm jsem se naučil potenciál motoru využívat.
Závěr
Nějaké zkušenosti s Hondou jsou popsané výše, v případě zájmu o nějaké další informace mě můžete zkusit kontaktovat. Když bude mít Váš email hlavu a patu tak Vám odpovím.
Teď mám novou Kiu Cee'd. Doufám, že vydrží dlouho výběr nového auta a hlavně prodej toho starého byl dost časově náročný.